Site programming by Marcin Junczys-Dowmunt



 
 
 
W innych językach: English | Deutsch

Jerzy Pogonowski - Posługa dydaktyczna

From Zakład Logiki Stosowanej

(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 13:02, 19 paź 2007 (edytuj)
Pogonowski (Dyskusja | wkład)

← Poprzednia edycja
Wersja z dnia 13:06, 19 paź 2007 (edytuj) (undo)
Pogonowski (Dyskusja | wkład)
(Naukoznawstwo (2007, Etnolingwistyka V, zaoczna))
Następna edycja →
Linia 28: Linia 28:
* [[Media: beam0.pdf | Wykład 20 X 2007. Wprowadzenie do problematyki naukoznawstwa. ]] * [[Media: beam0.pdf | Wykład 20 X 2007. Wprowadzenie do problematyki naukoznawstwa. ]]
* [[Media: beam1.pdf | Wykład 20 X 2007. Procedury poznawcze I: ]] <br>algorytmy, klasyfikowanie, podobieństwa i opozycje, porządkowanie hierarchiczne i liniowe, <br>struktury relacyjne i izomorfizmy. * [[Media: beam1.pdf | Wykład 20 X 2007. Procedury poznawcze I: ]] <br>algorytmy, klasyfikowanie, podobieństwa i opozycje, porządkowanie hierarchiczne i liniowe, <br>struktury relacyjne i izomorfizmy.
-* [[Media: beamzad.pdf | Wykład 20 X 2007. Zadania. ]]+* [[Media: beamzad.pdf | Wykład 20 X 2007. Zadania. ]] Samodzielna praca studentów.
* [[Media: beam2.pdf | Wykład 3 XI 2007. Procedury poznawcze II: ]] <br>definicje, pytania i odpowiedzi, wnioskowania erotetyczne. * [[Media: beam2.pdf | Wykład 3 XI 2007. Procedury poznawcze II: ]] <br>definicje, pytania i odpowiedzi, wnioskowania erotetyczne.
* [[Media: beam3.pdf | Wykład 3 XI 2007. Procedury poznawcze III: ]] <br>uzasadnienia w naukach formalnych i empirycznych, wnioskowania indukcyjne, <br>prawa nauk empirycznych, argumentacja, spór, dyskusja. * [[Media: beam3.pdf | Wykład 3 XI 2007. Procedury poznawcze III: ]] <br>uzasadnienia w naukach formalnych i empirycznych, wnioskowania indukcyjne, <br>prawa nauk empirycznych, argumentacja, spór, dyskusja.
* [[Media: beam4.pdf | Wykład 17 XI 2007. Procedury poznawcze IV: ]] <br>refleksja metateoretyczna - pojęcie teorii, własności teorii, arytmetyzacja składni, <br>systemy przekonań, samospełniające się przekonania, wybrane twierdzenia metalogiczne. * [[Media: beam4.pdf | Wykład 17 XI 2007. Procedury poznawcze IV: ]] <br>refleksja metateoretyczna - pojęcie teorii, własności teorii, arytmetyzacja składni, <br>systemy przekonań, samospełniające się przekonania, wybrane twierdzenia metalogiczne.
* [[Media: beam5.pdf | Wykład 17 XI 2007. Procedury poznawcze V: ]] <br>granice poznania - refleksje nad pojęciami nieskończoności oraz złożoności strukturalnej, <br>ograniczenia poznawcze, przykłady pytań z pogranicza Nauki i Nieznanego, paranauka oraz pseudonauka. * [[Media: beam5.pdf | Wykład 17 XI 2007. Procedury poznawcze V: ]] <br>granice poznania - refleksje nad pojęciami nieskończoności oraz złożoności strukturalnej, <br>ograniczenia poznawcze, przykłady pytań z pogranicza Nauki i Nieznanego, paranauka oraz pseudonauka.
- 
==Zajęcia planowane w roku akademickim 2007-2008== ==Zajęcia planowane w roku akademickim 2007-2008==

Wersja z dnia 13:06, 19 paź 2007

CV | Badania | Posługa dydaktyczna | Publikacje | Teksty on line


Spis treści

Materiały dydaktyczne 2007-2008

Logika Matematyczna (2007-2008, I JiNoI)

Semiotyka Logiczna (2007, IV JiIN)

Naukoznawstwo (2007, Etnolingwistyka V, zaoczna)

Zajęcia planowane w roku akademickim 2007-2008

Logika matematyczna (2007)

Funkcje rekurencyjne (2007)

O przekonaniach i przekonywaniu (wykład fakultatywny, 2007)

Rozdział III skryptu 'Metoda drzew semantycznych w Klasycznym Rachunku Logicznym'

Logika - zadania egzaminacyjne (z rozwiązaniami)

Logika - zadania archiwalne

Sylabusy do zajęć w roku akademickim 2006-2007

Proponowane tematy rozpraw magisterskich

  • logiczna analiza modalności (zwłaszcza epistemicznych);
  • argumentacja, perswazja, manipulacja;
  • komunikacja społeczna: analiza logiczna;
  • komparatystyka logiczna: logika Zachodu a refleksja logiczna Orientu;
  • antynomie, paradoksy, sofizmaty;
  • dowcip, humor, komizm: analiza logiczna i semiotyczna;
  • etnologika jako dyscyplina bezprzedmiotowa (?);
  • pojęcie racjonalności: analiza logiczna oraz etnologiczna;
  • filozofia matematyki (np. poglądy dot. nieskończoności, refleksje dot. obliczalności);
  • tworzenie (się) pojęć logicznych oraz metalogicznych.