Site programming by Marcin Junczys-Dowmunt



 
 
 
W innych językach: English | Deutsch

Met

From Zakład Logiki Stosowanej

(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 21:47, 5 cze 2022 (edytuj)
Pogonowski (Dyskusja | wkład)
(Tematy esejów zaliczeniowych)
← Poprzednia edycja
Wersja z dnia 20:35, 26 maj 2024 (edytuj) (undo)
Pogonowski (Dyskusja | wkład)
(Metalogika)
Następna edycja →
Linia 19: Linia 19:
Wtorek, 15:00-16:30, sala 305. [W roku ak. 2020-2021 MS Teams]. Wtorek, 15:00-16:30, sala 305. [W roku ak. 2020-2021 MS Teams].
-Syllabus dostępny jest [[Media: 08_KODM_MET2018.pdf |'''tutaj''']] (zawiera propozycje tematów esejów zaliczeniowych).+Stary syllabus dostępny jest [[Media: 08_KODM_MET2018.pdf |'''tutaj''']] (zawiera propozycje tematów esejów zaliczeniowych).
 + 
 +Nowy sylabus dostępny jest tutaj: [[Media: metalogika_2021.pdf | Nowy sylabus]]
==Prezentacje== ==Prezentacje==

Wersja z dnia 20:35, 26 maj 2024

Spis treści

CV | Badania | Posługa dydaktyczna | Publikacje | Teksty on line


Metalogika

Wykład fakultatywny, kognitywistyka UAM.

Semestr zimowy 2018-2019, Metalogika.

Wtorek, 15:00-16:30, sala 305. [W roku ak. 2020-2021 MS Teams].

Stary syllabus dostępny jest tutaj (zawiera propozycje tematów esejów zaliczeniowych).

Nowy sylabus dostępny jest tutaj: Nowy sylabus

Prezentacje

Tematy esejów zaliczeniowych

Eseje 2020/2021

  • Akcja w logice, czyli logika w akcji
  • Logika niefregowska
  • Logika modalna - od sylogizmów Arystotelesa do teorii gier
  • Test Turinga - czym jest, jakie są jego wady oraz alternatywne propozycje?
  • Historia wybranych systemów logik nieklasycznych
  • Intuicje filozoficzne logiki trójwartościowej Jana Łukasiewicza
  • Co to znaczy rozumieć?
  • Spojrzenie na semiotykę w ujęciu Kazimierza Ajdukiewicza
  • Nominalizm a platonizm w sporze o istnienie bytów matematycznych
  • Test Turinga - perspektywa historyczna i współczesne zastosowania
  • Inteligencja wieloraka Gardnera a test Turinga
  • Przegląd wybranych paradoksów matematycznych (i nie tylko)
  • Luźny esej o dydaktyce matematyki ze szczyptą pojęcia rozumienia

Eseje 2018/2019

  • Test Turinga
  • Co to znaczy rozumieć
  • Inner cross-relations of Curry-Howard isomorphism
  • Intuicje filozoficzne związane z powstaniem logiki trójwartościowej Jana Łukasiewicza
  • Paradoks Banacha-Tarskiego
  • Zarys i problemy trójwartościowej logiki Łukasiewicza Ł3
  • Implementacja formalizmów logicznych do programów komputerowych oraz weryfikacja poprawności działania systemów za pomocą metod logicznych
  • Test Turinga – czym jest i jakie są jego wady?
  • Czy test Turinga jest dobrym narzędziem do rozpoznawania silnej sztucznej inteligencji?
  • Test Turinga – charakterystyka
  • Zeno’s paradoxes and the birth of supertasks
  • Krótkie wprowadzenie do trzech wybranych systemów logik nieklasycznych
  • Czy metafora na zawsze jest metaforą? O trudności w odróżnianiu wyrażeń metaforycznych od dosłownych
  • Przegląd wybranych kierunków w filozofii matematyki z przełomu XIX/XX wieku
  • Metody usuwania antynomii logicznych
  • Wybrane fragmenty z historii logiki temporalnej
  • Test Turinga, czyli o inteligencji maszyn