Site programming by Marcin Junczys-Dowmunt



 
 
 

Włodzimierz Lapis - Aktualności/aktywności

From Zakład Logiki Stosowanej

(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 21:15, 27 kwi 2018 (edytuj)
Lapis (Dyskusja | wkład)

← Poprzednia edycja
Wersja z dnia 21:18, 27 kwi 2018 (edytuj) (undo)
Lapis (Dyskusja | wkład)

Następna edycja →
Linia 12: Linia 12:
---- ----
-# 27 IV 2018 - jak podałem 4 dni wcześniej, dzisiaj miało być zabranie IJ, a który podałem, że "zapowiada się ciekawie". Tak też było (choć nie to jest tu meritum sprawy). Było 21 członków RI + dyrektor Wierzchoń i wicedyrektor Nowakowski, do tego pani Dziekan Sopata oraz jako protokolantka pani Anna Borysiak. PO PIERWSZE: Widząc, że "Zebranie poświęcone będzie m.in. omówieniu zagadnień informacji publicznej." - przygotowałem plik dokumentów ([[Media: Protokoly.jpg |pierwszy]], ([[Media: Nowakowski-lapis_001.jpg |drugi]], [[Media: Radaobyw.jpg |trzeci]], [[Media: Radaprac.jpg |czwarty]], [[Media: Bochenska.jpg |piąty]]) i dałem je każdemu przed zebraniem. Zebranie prowadziła Pani Dziekan. Stwierdziła, że zgodnie z [[Media: Bochenska.jpg |pismem piątym]]), informacja odnośnie protokołów MUSI być udzielana każdemu kto się po to zgłosi, a szczególnie członkom Rady Instytutu, protokół musi być dostępny przed podpisaniem, by członkowie Rady mogli wnieść uwagi, a następnie MUSI być przegłosowany (sam o to wszystko wnosiłem w V 2017 na Radzie Instytutu); dalej - musimy być informowani szczegółowo o tym co będzie się działo na zebraniu na kilka dni przed zebraniem (też o to wnosiłem w V 2017). Wtedy było to przyjęte przez dyr., Wierzchonia, ale niestety nie wykonane, a przez v-ce dyrektora Nowakowskiego zdyskredytowane (wglądnąć - to sobie każdy może w sekretariacie, a co do programu to nie będziemy informować bo do końca nie jest wiadome, co będzie procedowane). Teraz dyr. Wierzchoń przyjął jednak od Pani Dziekan do wiadomości i stosowania że ma tak jednak być! Pomnadto mają być przedstawione Radize do zatwierdzenie protokoły z obecnej kadencji p. dyrektora Wierzchonia. PO DRUGIE: Pani Dziekan przedstawiła szczegółowe sprawozdanie finansowe IJ za 2017 r. Jak się okazało, różniło się ono od tego które przegłosowaliśmy 23 I br. Zebranych zbulwersowały tez następujące fakty: wydanie 2.500 zł na projekt okładki (a właściwie 50 okładek różniących się jedynie tytułem), wydanie 2.600 zł na stronę WWW IJ (podczas gdy mamy na miejscu informatyka), wydatkowanie przez dyr. Wierzchonia zdecydowanej większości pieniędzy na wynagrodzenia na prowadzone przez niego badania (podczas gdy Instytut liczy 109 pracowników, w tym 45 pracowników naukowo-dydaktycznych). Pani dziekan upewniła się, że odnośnie sprawozdanie już NIKT NIE MA PYTAŃ. W takiej sytuacji 2 osoby zaproponowały reasumpcję absolutorium dla dyr. Wierzchonia w związku z pojawieniem się nowych faktów dot. sprawozdania finansowego IJ za 2017 r. Prof Kordek nie chciał do tego dopuścić ("bo to nie było w programie", "bo może najpierw to przegłosujemy"). Pani Dziekan do tego nie dopuściła (wszak Rada obraduje i może czynić takie kroki). Dyrekcja nie chciała wyjść na czas głosowania (choć powinna) - Pani Dziekan też "przywołała ją do porządku". Odbyło się głosowania z [[Media: Wyniki.jpg |następującym wynikiem]] - pan DYREKTOR WIERZCHOŃ NIE UZYSKAŁ ABSOLUTORIUM, i w takiej sytuacji NIE MOŻE JUŻ SPRAWOWAĆ SWEJ FUNKCJI DYREKTORA INSTYTUTU i w związku z tym niezwłocznie udał się na spotkanie z Panią Dziekan. Dodam tu: po zebraniu [[Media: Wyniki.jpg |wyniki głosowania]] z tablicy niezwłocznie zmazał dyr. (?) Nowakowski, a ponad godzinę po skończeniu zabrania prof. Kordek wystosował do członków Rady [[Media: Kordek.pdf |pismo]] z wnioskiem o reasumpcję głosowania absolutorium w związku pojawieniem się nowych faktów dot. sprawozdania finansowego IJ za 2017 r. Czyżby przespał to głosowanie, na temat którego sam półtorej godziny wcześniej zabierał głos?! +# 27 IV 2018 - jak podałem 4 dni wcześniej, dzisiaj miało być zabranie IJ, a który podałem, że "zapowiada się ciekawie". Tak też było (choć nie to jest tu meritum sprawy). Było 21 członków RI + dyrektor Wierzchoń i wicedyrektor Nowakowski, do tego pani Dziekan Sopata oraz jako protokolantka pani Anna Borysiak. PO PIERWSZE: Widząc, że "Zebranie poświęcone będzie m.in. omówieniu zagadnień informacji publicznej." - przygotowałem plik dokumentów ([[Media: Protokoly.jpg |pierwszy]], [[Media: Nowakowski-lapis_001.jpg |drugi]], [[Media: Radaobyw.jpg |trzeci]], [[Media: Radaprac.jpg |czwarty]], [[Media: Bochenska.jpg |piąty]]) i dałem je każdemu przed zebraniem. Zebranie prowadziła Pani Dziekan. Stwierdziła, że zgodnie z [[Media: Bochenska.jpg |pismem piątym]]), informacja odnośnie protokołów MUSI być udzielana każdemu kto się po to zgłosi, a szczególnie członkom Rady Instytutu, protokół musi być dostępny przed podpisaniem, by członkowie Rady mogli wnieść uwagi, a następnie MUSI być przegłosowany (sam o to wszystko wnosiłem w V 2017 na Radzie Instytutu); dalej - musimy być informowani szczegółowo o tym co będzie się działo na zebraniu na kilka dni przed zebraniem (też o to wnosiłem w V 2017). Wtedy było to przyjęte przez dyr., Wierzchonia, ale niestety nie wykonane, a przez v-ce dyrektora Nowakowskiego zdyskredytowane (wglądnąć - to sobie każdy może w sekretariacie, a co do programu to nie będziemy informować bo do końca nie jest wiadome, co będzie procedowane). Teraz dyr. Wierzchoń przyjął jednak od Pani Dziekan do wiadomości i stosowania że ma tak jednak być! Pomnadto mają być przedstawione Radize do zatwierdzenie protokoły z obecnej kadencji p. dyrektora Wierzchonia. PO DRUGIE: Pani Dziekan przedstawiła szczegółowe sprawozdanie finansowe IJ za 2017 r. Jak się okazało, różniło się ono od tego które przegłosowaliśmy 23 I br. Zebranych zbulwersowały tez następujące fakty: wydanie 2.500 zł na projekt okładki (a właściwie 50 okładek różniących się jedynie tytułem), wydanie 2.600 zł na stronę WWW IJ (podczas gdy mamy na miejscu informatyka), wydatkowanie przez dyr. Wierzchonia zdecydowanej większości pieniędzy na wynagrodzenia na prowadzone przez niego badania (podczas gdy Instytut liczy 109 pracowników, w tym 45 pracowników naukowo-dydaktycznych). Pani dziekan upewniła się, że odnośnie sprawozdanie już NIKT NIE MA PYTAŃ. W takiej sytuacji 2 osoby zaproponowały reasumpcję absolutorium dla dyr. Wierzchonia w związku z pojawieniem się nowych faktów dot. sprawozdania finansowego IJ za 2017 r. Prof Kordek nie chciał do tego dopuścić ("bo to nie było w programie", "bo może najpierw to przegłosujemy", "bo nie wszyscy są na zebraniu"). Pani Dziekan do tego nie dopuściła (wszak Rada obraduje i może czynić takie kroki, a wszyscy członkowie Rady zostali powiadomieni o zebraniu!). Dyrekcja nie chciała wyjść na czas głosowania (choć powinna) - Pani Dziekan też "przywołała ją do porządku". Odbyło się głosowania z [[Media: Wyniki.jpg |następującym wynikiem]] - pan DYREKTOR WIERZCHOŃ NIE UZYSKAŁ ABSOLUTORIUM, i w takiej sytuacji NIE MOŻE JUŻ SPRAWOWAĆ SWEJ FUNKCJI DYREKTORA INSTYTUTU i w związku z tym niezwłocznie udał się na spotkanie z Panią Dziekan. Dodam tu: po zebraniu [[Media: Wyniki.jpg |wyniki głosowania]] z tablicy niezwłocznie zmazał dyr. (?) Nowakowski, a ponad godzinę po skończeniu zabrania prof. Kordek wystosował do członków Rady [[Media: Kordek.pdf |pismo]] z wnioskiem o reasumpcję głosowania absolutorium w związku pojawieniem się nowych faktów dot. sprawozdania finansowego IJ za 2017 r. Czyżby przespał to głosowanie, na temat którego sam półtorej godziny wcześniej zabierał głos?! Cóż - rzeczywiście "było ciekawie"...
# 26 IV 2018 - w sekretariacie Instytutu Językoznawstwa odebrałem [[Media: Bochenska.jpg |pismo]] od p. dr Aleksandry Bocheńskiej w sprawie zasad dostępu do informacji publicznej na UAM oraz do protokołów Rady Instytutu przez pracowników, studentów i doktorantów; piszę to w kontekście swoich wpisów z dn.: 23 IV, 19 IV, 29 III, 28 III, 16 III, 15 II i 8 II br. (uff...!). Co jednak ciekawe, skanów o które wnioskowałem u Dyrekcji IJ 29 III br, mimo druzgocącego pisma pani Bocheńskiej, do dnia dzisiejszego NIE OTRZYMAŁEM! # 26 IV 2018 - w sekretariacie Instytutu Językoznawstwa odebrałem [[Media: Bochenska.jpg |pismo]] od p. dr Aleksandry Bocheńskiej w sprawie zasad dostępu do informacji publicznej na UAM oraz do protokołów Rady Instytutu przez pracowników, studentów i doktorantów; piszę to w kontekście swoich wpisów z dn.: 23 IV, 19 IV, 29 III, 28 III, 16 III, 15 II i 8 II br. (uff...!). Co jednak ciekawe, skanów o które wnioskowałem u Dyrekcji IJ 29 III br, mimo druzgocącego pisma pani Bocheńskiej, do dnia dzisiejszego NIE OTRZYMAŁEM!
# 24 IV 2018 - odbyłem '''szkolenie''' z zakresu procedur i przebiegu egzaminu maturalnego # 24 IV 2018 - odbyłem '''szkolenie''' z zakresu procedur i przebiegu egzaminu maturalnego

Wersja z dnia 21:18, 27 kwi 2018

CV | Badania | Publikacje | Teksty on line | Harmonogram zajęć | Aktualności/aktywności



  1. 27 IV 2018 - jak podałem 4 dni wcześniej, dzisiaj miało być zabranie IJ, a który podałem, że "zapowiada się ciekawie". Tak też było (choć nie to jest tu meritum sprawy). Było 21 członków RI + dyrektor Wierzchoń i wicedyrektor Nowakowski, do tego pani Dziekan Sopata oraz jako protokolantka pani Anna Borysiak. PO PIERWSZE: Widząc, że "Zebranie poświęcone będzie m.in. omówieniu zagadnień informacji publicznej." - przygotowałem plik dokumentów (pierwszy, drugi, trzeci, czwarty, piąty) i dałem je każdemu przed zebraniem. Zebranie prowadziła Pani Dziekan. Stwierdziła, że zgodnie z pismem piątym), informacja odnośnie protokołów MUSI być udzielana każdemu kto się po to zgłosi, a szczególnie członkom Rady Instytutu, protokół musi być dostępny przed podpisaniem, by członkowie Rady mogli wnieść uwagi, a następnie MUSI być przegłosowany (sam o to wszystko wnosiłem w V 2017 na Radzie Instytutu); dalej - musimy być informowani szczegółowo o tym co będzie się działo na zebraniu na kilka dni przed zebraniem (też o to wnosiłem w V 2017). Wtedy było to przyjęte przez dyr., Wierzchonia, ale niestety nie wykonane, a przez v-ce dyrektora Nowakowskiego zdyskredytowane (wglądnąć - to sobie każdy może w sekretariacie, a co do programu to nie będziemy informować bo do końca nie jest wiadome, co będzie procedowane). Teraz dyr. Wierzchoń przyjął jednak od Pani Dziekan do wiadomości i stosowania że ma tak jednak być! Pomnadto mają być przedstawione Radize do zatwierdzenie protokoły z obecnej kadencji p. dyrektora Wierzchonia. PO DRUGIE: Pani Dziekan przedstawiła szczegółowe sprawozdanie finansowe IJ za 2017 r. Jak się okazało, różniło się ono od tego które przegłosowaliśmy 23 I br. Zebranych zbulwersowały tez następujące fakty: wydanie 2.500 zł na projekt okładki (a właściwie 50 okładek różniących się jedynie tytułem), wydanie 2.600 zł na stronę WWW IJ (podczas gdy mamy na miejscu informatyka), wydatkowanie przez dyr. Wierzchonia zdecydowanej większości pieniędzy na wynagrodzenia na prowadzone przez niego badania (podczas gdy Instytut liczy 109 pracowników, w tym 45 pracowników naukowo-dydaktycznych). Pani dziekan upewniła się, że odnośnie sprawozdanie już NIKT NIE MA PYTAŃ. W takiej sytuacji 2 osoby zaproponowały reasumpcję absolutorium dla dyr. Wierzchonia w związku z pojawieniem się nowych faktów dot. sprawozdania finansowego IJ za 2017 r. Prof Kordek nie chciał do tego dopuścić ("bo to nie było w programie", "bo może najpierw to przegłosujemy", "bo nie wszyscy są na zebraniu"). Pani Dziekan do tego nie dopuściła (wszak Rada obraduje i może czynić takie kroki, a wszyscy członkowie Rady zostali powiadomieni o zebraniu!). Dyrekcja nie chciała wyjść na czas głosowania (choć powinna) - Pani Dziekan też "przywołała ją do porządku". Odbyło się głosowania z następującym wynikiem - pan DYREKTOR WIERZCHOŃ NIE UZYSKAŁ ABSOLUTORIUM, i w takiej sytuacji NIE MOŻE JUŻ SPRAWOWAĆ SWEJ FUNKCJI DYREKTORA INSTYTUTU i w związku z tym niezwłocznie udał się na spotkanie z Panią Dziekan. Dodam tu: po zebraniu wyniki głosowania z tablicy niezwłocznie zmazał dyr. (?) Nowakowski, a ponad godzinę po skończeniu zabrania prof. Kordek wystosował do członków Rady pismo z wnioskiem o reasumpcję głosowania absolutorium w związku pojawieniem się nowych faktów dot. sprawozdania finansowego IJ za 2017 r. Czyżby przespał to głosowanie, na temat którego sam półtorej godziny wcześniej zabierał głos?! Cóż - rzeczywiście "było ciekawie"...
  2. 26 IV 2018 - w sekretariacie Instytutu Językoznawstwa odebrałem pismo od p. dr Aleksandry Bocheńskiej w sprawie zasad dostępu do informacji publicznej na UAM oraz do protokołów Rady Instytutu przez pracowników, studentów i doktorantów; piszę to w kontekście swoich wpisów z dn.: 23 IV, 19 IV, 29 III, 28 III, 16 III, 15 II i 8 II br. (uff...!). Co jednak ciekawe, skanów o które wnioskowałem u Dyrekcji IJ 29 III br, mimo druzgocącego pisma pani Bocheńskiej, do dnia dzisiejszego NIE OTRZYMAŁEM!
  3. 24 IV 2018 - odbyłem szkolenie z zakresu procedur i przebiegu egzaminu maturalnego
  4. 23 IV 2018 - od "Instytut Językoznawstwa" otrzymałem mail następującej treści: "Szanowni Państwo, w imieniu Dyrekcji Instytutu Językoznawstwa uprzejmie zapraszam Państwa na Zebranie Rady Instytutu, które odbędzie się w dniu 27 kwietnia br., o godz. 10:00, w sali 212c B Coll. Novum. Zebranie poświęcone będzie m.in. omówieniu zagadnień informacji publicznej. Swoją wizytę zapowiedziała dziekan WN, prof. A. Sopata. Z szacunkiem, mgr Beata Dworak specjalista". Zapowiada się ciekawie...
  5. 23 IV 2018 - w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Z. Tylewicza w Poznaniu, na moje zaproszenie przybył i dwukrotnie spotkał się z młodzieżą (najpierw z I klasami, a potem z II i III) Krzysztof Szymoniak - literat, poeta (wydał w sumie 38 książek), fotograf, dziennikarz i podróżnik
  6. 19 IV 2018 - od p. dr Aleksandry Bocheńskiej (specjalista na UAM ds. przetwarzania informacji) uzyskuję informację, że dyrekcji Instytutu Językoznawstwa powinna była dać dostęp do protokołów Zebrań Rady Instytutu Językoznawstwa w takiej formie w jakiej wnosiłem (tj. w postaci skanów) - zarówno jako obywatelowi (w ramach dostępu do informacji publicznej), jak i (tym bardziej!) jako członkowi Rady Instytutu. Ponadto jako członek Rady Instytutu powinienem mieć zapewniony wgląd do ostatniego protokołu PRZED jego podpisaniem, bym mógł dzięki temu wnieś o naniesienie w nim stosownych poprawek. Dowiedziałem się też, że pan dyr. Instytutu - Piotr Wierzchoń - wniósł do tejże samem pani dr zapytanie co ma zrobić na moje wnioski (9 IV br), a mimo uzyskanie informacji jak powyżej, nie udzielił mi dostępu do tych dokumentów - i to zarówno mi jako obywatelowi, jak i mi jako członkowi Rady Instytutu
  7. 13 IV 2018 - nie otrzymawszy od dyrekcji Instytutu Językoznawstwa skanów zebrań Rady Instytutu UAM w Poznaniu (zob. wpis z dnia 29 III 2018), i to zarówno jako obywatel Włodzimierz Lapis (w ramach dostępu do informacji publicznej), jak i jako członek Rady Instytutu - kieruję pismo do pani dyr. dr Aleksandry Bocheńskiej (specjalista na UAM ds. przetwarzania informacji) z prośbą o podjęcie w związku z tym stosownej interwencji
  8. 13 IV 2018 - uczestniczę w X edycji konferencji "Język w Poznaniu"
  9. 29 III 2018 - w wyniku odbytego 11 II 2018 r. szkolenia, otrzymałem z UAM Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych (zobacz dokument)
  10. 29 III 2018 - w związku z informacjami uzyskanymi od p. dr Aleksandry Bocheńskiej, w dniu dzisiejszym wystosowałem do Dyrekcji Instytutu Językoznawstwa 2 pisma (jako obywatel Włodzimierz Lapis - w ramach dostępu do informacji publicznej ORAZ jako dr hab. Włodzimierz Lapis - jako członek Rady Instytutu Językoznawstwa), z wnioskiem o udostępnienie mi skanów z protokołów z obrad Rady Instytutu za okres od 01.01.2017 do dnia dzisiejszego.
  11. 28 III 2018 - w sekretariacie Instytutu Językoznawstwa, jako członek Rady Instytutu, kilka razy próbuję zapoznać się z protokołem z ostatniego posiedzenia tej rady. Udaje się dopiero za trzecim razem. Pan dr Paweł Nowakowski zabronił mi zrobienia zdjęcia w/w protokołu, bo (według niego) zgodnie z uchwałą Senatu UAM nie można robić fotokopii (zdjęć czy ksero) dokumentów UAM. Przy tym krzyczał na mnie (że nie mam z nim dyskutować na temat dostępu do informacji publicznej), a na moją uwagę żeby tego nie robił - odparł, że "krzyczeć to on dopiero może zacząć". Wyraził też swoje zdziwienie, że poświęcam tyle czasu na dostęp do tych protokołów (podczas gdy to nie jego sprawa, a nadto gdyby dyrekcja IJ nie utrudniała mi dostępu do tych protokołów miałbym do nich dostęp bezproblemowy). W związku z tym skontaktowałem się z p. dr Aleksandrą Bocheńską (specjalistą na UAM ds. przetwarzania i udostępniania informacji). Powiedziała mi, że protokół obrad Rady Instytutu jest informacją publiczną, w związku z tym musi być udostępniany we wnioskowanej formie każdemu kto się o to zwróci, a szczególnie członkom Rady Instytutu należy się to prawo "bez dwóch zdań". Przy tym Senat UAM bynajmniej nie wydał zakazu czynienia fotokopii (zdjęć czy skanów) dokumentów UAM.
  12. 28 III 2018 - występuję na seminarium zakładowym z tematem Matematyka, logika, filozofia, język i piękno w pracach Grega Chaitina i jego żony Virginii
  13. 25 III 2018 - aktywnie uczestniczę w Targach Edukacyjnych
  14. 24 III 2018 - przeprowadzam egzamin MOCK CAE
  15. 23 III 2018 - w wyniku mojej inicjatywy i moich działań organizacyjnych, w SOSW im. Z. Tylewicza w Poznaniu odbyło się 1,5 godzinne spotkanie p. Michaella Abdalla z Syrii z młodzieżą
  16. 23 III 2018 - przekazałem SOSW im. Z. Tylewicza w Poznaniu dużą ścienną mapę świata
  17. 22 III 2018 - jestem w Teatrze Nowym w Poznaniu na spektaklu "Iwona, księżniczka Burgunda" Różewicza
  18. 22 III 2018 - w SOSW im. Z Tylewicza w Poznaniu ma miejsce "Dzień stanu wojennego", przygotowany z moim współudziałem (zob. podziękowanie oraz https://www.facebook.com/roland.pierce.58/posts/945424555630939?pnref=story)
  19. 21 III 2018 - uczestniczę w 4,5 godzinnym wykładzie szkoleniowym z zakresu wspierania studentów z zespołem Aspergera w edukacji na poziomie szkół wyższych (zob. dyplom i zdjęcie)
  20. 21 III 2018 - przekazałem Bibliotece Wydziału Matematyki i Informatyki UAM oraz tamtejszym studentom ponad 100 książek z zakresu matematyki i informatyki
  21. 21 III 2018 - z moją pomocą w Technikum Energetycznym w Poznaniu odbyło się przedstawienie "Moralność pani Dulskiej"
  22. 19 III 2018 - uczestniczę w Koncercie rektorskim w Auli Lubrańskiego na UAM (zob. opis, zdjęcie z rektorem i zespół)
  23. 17 i 18 III 2018 - prowadzę II część kursu maturalnego w SOSW im Z. Tylewicza w Poznaniu
  24. 16 III 2018 - w sekretariacie Instytutu Językoznawstwa UAM odmówiono mi dostępu do jawnych informacji - szczegółowych wyników głosowania na Radzie Instytutu z dnia poprzedniego
  25. 14 III 2018 - uczestniczę w spotkaniu poświęconym brandingowi SOSW im. Z. Tylewicza w Poznaniu (zob. zdjęcie 1 i zdjęcie 2)
  26. 14 III 2018 - uczestniczę w szkoleniu prowadzonym przez Annę Kurkiewicz "W jaki sposób uświadamiać młodzież w zakresie seksualności i dojrzewania"
  27. 13 III 2018 - przekazałem SOSW im. Z. Tylewicza w Poznaniu przygotowaną przeze mnie stronę http://www.pearltrees.com/soswtylewicza
  28. 12 III 2018 - z okazji przypadającego 12 III Dnia Matematyki przygotowałem i przeprowadziłem w Technikum Energetycznym w Poznaniu "Dzień Matematyki".
  29. 8 III 2018 - jestem w Teatrze Nowym w Poznaniu na spektaklu "Wiśniowy sad" Czechowa w reżyserii Cywińskiej.
  30. 3 i 4 III 2018 - prowadzę I część kursu maturalnego w SOSW im Z. Tylewicza w Poznaniu
  31. 1 III 2018 - uczestniczę w seminarium Korpusowa analiza mowy używając narzędzi Clarin-PL; prowadzi: Danijel Koržinek
  32. 28 II 2018 - uczestniczę w szkoleniu Problemy edukacyjne, społeczne i sensoryczne uczniów z uszkodzonym OUN, prowadzonym przez p. Iwonę Palicką
  33. 28 II 2018 - uczestniczę w seminarium Identyfikacja pochwały w oparciu o gatunek reaktywny i warstwę językową wypowiedzi, prowadząca mgr Anna Wartecka
  34. 20 II 2018 - uczestniczę w XXXVIII LO w spotykaniu inaugurującym jego współpracę z Wydziałem Neofilolofii UAM
  35. 16 II 2018 - moja studentka Paulina Klimek z powodzeniem broni napisaną pod moim kierownictwem pracę licencjacką zatytułowaną "Sposoby przekazywania informacji i komunikowania się w subkulturze hip-hop"
  36. 15 II 2018 - dzisiaj minął termin przekazania mi skanów protokołów posiedzeń Rady Instytutu Językoznawstwa (w ramach dostępu do informacji publicznej - termin 14 dni, w oparciu o pismo z dnia 2 II br.). Niestety "nie doczekałem się"... Miast tego otrzymałem następujące pismo, w którym zamiast "Profesor" jestem tytułowany per "Adiunkt", a w miejsce prawa wchodzi niezgodny z nim zwyczaj. Smutne... Tymczasem Ustawa o informacji publicznej, art. 12 p. 2 głosi: "Podmiot udostępniający informację publiczną jest obowiązany zapewnić możliwość: 1) kopiowania informacji publicznej albo jej wydruk lub 2) przesłania informacji publicznej albo przeniesienia jej na odpowiedni, powszechnie stosowany nośnik informacji".
  37. 11 II 2018 - odbyłem szkolenie w zakresie ochrony danych osobowych
  38. 8 II 2018 - w sekretariacie Instytutu Językoznawstwa sprawdziłem na co poszły instytutowe pieniądze w roku 2017, w tym stwierdziłem ujemne saldo na 40.000 zł; spostrzegłem też, że "odnalazły się" 3 protokoły Rady Instytutu (ze I 2018 r. oraz z V i XI 2017 r), których nie było tydzień wcześniej
  39. 6 II 2018 - udostępniłem Specjalnemu Ośrodkowi Szkolno-Wychowawczemu w Poznaniu im. Z. Tylewicza szereg materiałów do organizacji "dnia stanu wojennego"
  40. 6 II 2018 - kolejny raz staję się donatorem Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Poznaniu im. Z. Tylewicza (tym razem przekazując plakaty nieba do pracowni geograficznej)
  41. 26 I 2018 - zaoferowałem dyrekcji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Poznaniu im. Z. Tylewicza zorganizowanie szeregu spotkań młodzieży z obcokrajowcami. Propozycja została przyjęta :)
  42. 25 I 2018 - ponieważ władze IJ najwyraźniej nie chcą humanistyki cyfrowej, złożyłem propozycję tego typu kształcenia innej szkole, i ta przyjęła ją "z otwartymi rękoma". Władze Wydziału Neofilologii są przy tym zainteresowane współpracą w tym kierunku z tą szkołą (wydział jest wyżej niż instytut, i od razu "inna rozmowa"). Podobnie partycypuję w załatwianiu współpracy Wydziału Neofilologii z jednym z poznańskich liceów w otwarciu patronackiej klasy lingwistycznej (gdyż jest ono nią zainteresowane).
  43. 23 I 2018 - wraz z dwoma współpracownikami, przekazałem na rzecz Zakładu Logiki Stosowanej ekran do rzutnika
  44. 23 I 2018 - na Radzie Instytutu poruszyłem kwestię niedostarczania członkom Rady Instytutu harmonogramu obrad oraz protokołu z obrad celem zatwierdzania go na kolejnej Radzie (kwestia zaakceptowana przez dyr. Instytutu na wiosnę zeszłego roku - obiecał, że od nowego roku akademickiego na pewno będzie to realizowane, a mimo to nie jest...), jak i indolencji władz Instytutu w kwestii otwarcia przygotowanej przez ekipę której przewodziłem humanistyki cyfrowej (specjalizacji na specjalności etnolingwistyka) - sprawa ciągnie się już dwa lata i wszystko wskazuje, że kompletnie nic się w tym kierunku nie dzieje, a to władze IJ muszą podjąć teraz w związku z tym określone kroki!
  45. 3 I 2018 - uczestniczyłem w szkoleniu "Mutyzm wybiórczy - założenia teoretyczne, pomoc uczniowi z mutyzmem wybiórczym"
  46. 18 XII 2017 - kolejny raz staję się donatorem Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Poznaniu im. Z. Tylewicza, ponownie doposażając jego bibliotekę
  47. 15 XII 2017 - do poznańskich gimnazjów trafia plakat reklamujący prowadzone przeze mnie od połowy stycznia 2018 w XXXVIII LO w Poznaniu "Międzyszkolne Koło Lingwistyki Matematycznej"
  48. 25 XI 2017 - Empik wysyła mi podziękowanie za doposażenie 10.000 bibliotek :)
  49. 4 XII 2017 - drugi raz staję się donatorem Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Poznaniu im. Z. Tylewicza, tym razem doposażając jego bibliotekę
  50. 29 XI 2017 - jestem na spotkaniu z ks. Adamem Bonieckim https://www.facebook.com/pg/maltafestivalpoznan/photos/?tab=album&album_id=1857903670906121 (znajdziesz mnie w pierwszym rzędzie i przy stoliku). Więcej o tym spotkaniu - w materiale http://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,22715440,ks-adam-boniecki-o-polskim-kosciele-zderzenie-z-instytucja.html
  51. 25 XI 2017 - uczestniczę w seminarium "Seven Principles of Talent Development: Preparing the Next Generation of Artists, Scientists and Leaders", które prowadziła Rena F. Subotnik, PhD, członkini American Psychological Associantion, zob. zaświadczenie.
  52. 24 XI 2017 - staję się donatorem Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Poznaniu im. Z. Tylewicza, doposażając jego pracownię geograficzną
  53. 23 XI 2017 - jestem współorganizatorem Dnia Kanady w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Z. Tylewicza w Poznaniu (zob. relację: http://www.sosw.poznan.pl/sosw/?a=gallery&id=687 oraz film https://www.youtube.com/watch?v=GQzitq-9OLs /czas: 56:54 - 1:00:20)
  54. 14 XI 2017 - brałem udział w wykładzie/prezentacji dr Wojciecha Laskowskiego (z SWPS) "Jak mówić i słuchać aby się porozumieć - sztuka dialogu"
  55. 23 X 2017 - rozpocząłem współpracę z XXXVIII LO w Poznaniu (http://liceum38.poznan.pl/) - co tydzień prowadzę tam koło Lingwistyki Matematycznej
  56. 21 X 2017 - rozpocząłem studia podyplomowe z "Pedagogiki leczniczej" (http://www.wshleszno.pl/)
  57. 20 X 2017 - rozpocząłem II rok współpracy z firmą Profi-Lingua (http://www.profi-lingua.pl) w zakresie prowadzenia kursów przygotowawczych do matury z matematyki
  58. 4 X 2017 - uczestniczyłem w (i ukończyłem!) seminarium Głos jako narzędzie pracy - zapobieganie chorobom zawodowym związanym z emisją głosu pracowników narażonych zawodowo na czynniki występujące w miejscu wykonywania pracy
  59. 4 X 2017 - wystąpiłem w XXXVIII LO w Poznaniu z odczytem na temat lingwistyki matematycznej. Na stronie tego LO ukazał się stosowny tekst na ten temat: http://liceum38.poznan.pl/informacje/lingwistyczne-zagadki/. Pokłosiem tego spotkania będą moje zajęcia - koło lingwistyczne w tej szkole.
  60. 2 X 2017 - uczestniczyłem w szkoleniu "Zagrożenie terrorystyczne na terenie szkoły"
  61. 25 IX 2017 - rozpocząłem pracę w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej im. Zbigniewa Tylewicza w Poznaniu (http://wwww.sosw.poznan.pl/) na stanowisku nauczyciela (matematyki)
  62. 1 IX 2017 - rozpocząłem pracę w Technikum Energetycznym (www.energetyk/edu.pl) na stanowisku nauczyciele (matematyki)
  63. W dniach 10-12 V 2017 - jako dziennikarz obywatelski (http://www.ladder-project.eu/?page_id=14627) w Toruniu uczestniczyłem w walnym zgromadzeniu Europejskiego Stowarzyszenia na rzecz Demokracji Lokalnej (ALDA) oraz przygotowanych przez tę międzynarodową organizację targach dobrych praktyk w dziedzinie budowania społeczeństwa obywatelskiego i dialogu społecznego oraz zrównoważonego rozwoju (http://poludzku.pl/index.php/2017/05/18/alda-i-ladder-w-toruniu/)
  64. 11 IV 2017 - w I LO w Lesznie, w ramach Dnia Języków Obcych, wystąpiłem z prelekcją "Matematyka jako narzędzie opisu języka". Więcej na ten temat przeczytasz tu: http://www.jedynka-leszno.pl/tablica-szkolna/item/1469-dzien-jezykow-obcych-w-jedynce