Matcog
From Zakład Logiki Stosowanej
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 07:24, 1 mar 2017 (edytuj) Pogonowski (Dyskusja | wkład) (→Tematy wykładów) ← Poprzednia edycja |
Wersja z dnia 07:25, 1 mar 2017 (edytuj) (undo) Pogonowski (Dyskusja | wkład) (→Poznanie matematyczne) Następna edycja → |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
=Poznanie matematyczne= | =Poznanie matematyczne= | ||
- | Planowany wykład fakultatywny dla studentów kognitywistyki UAM. | + | Wykład fakultatywny dla studentów kognitywistyki UAM. |
+ | |||
+ | Wtorek, 16:45-18:15, sala 310, budynek D. | ||
==Syllabus== | ==Syllabus== |
Wersja z dnia 07:25, 1 mar 2017
Spis treści |
CV | Badania | Posługa dydaktyczna | Publikacje | Teksty on line
Poznanie matematyczne
Wykład fakultatywny dla studentów kognitywistyki UAM.
Wtorek, 16:45-18:15, sala 310, budynek D.
Syllabus
Tematy wykładów
- 0.1. Wprowadzenie
- 0.2. Wyobraźnia matematyczna
- 1. Przełomowe idee w matematyce (do 1800 roku)
- 2. Rewolucja strukturalna w wieku XIX
- 3. Informacja o wybranych działach matematyki współczesnej
- 4. Praktyka badawcza: ustalanie standardów
- 5. Praktyka badawcza: wyznaczanie granic badawczych
- 6. Praktyka badawcza: wielkie programy
- 7. Filozofia matematyki: stanowiska tradycyjne
- 8. Filozofia matematyki: odmiany empiryzmu
- 9. Filozofia matematyki: ontologia i epistemologia matematyki
- 10. Ujęcia kognitywne: zdolności numeryczne
- 11. Ujęcia kognitywne: matematyka ucieleśniona - ustalenia i hipotezy
- 12. Ujęcia kognitywne: matematyka ucieleśniona - polemika
- 13. Ujęcia kognitywne: matematyka osadzona w kulturze
- 14. Ujęcia kognitywne: matematyka, świat, umysł
- 15. Wyzwania dla dydaktyki matematyki