Met
From Zakład Logiki Stosowanej
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 19:58, 7 sty 2019 (edytuj) Pogonowski (Dyskusja | wkład) (→Prezentacje) ← Poprzednia edycja |
Aktualna wersja (20:37, 26 maj 2024) (edytuj) (undo) Pogonowski (Dyskusja | wkład) (→Metalogika) |
||
(9 intermediate revisions not shown.) | |||
Linia 17: | Linia 17: | ||
Semestr zimowy 2018-2019, [[Media: oferta.pdf | '''Metalogika''']]. | Semestr zimowy 2018-2019, [[Media: oferta.pdf | '''Metalogika''']]. | ||
- | Wtorek, 15:00-16:30, sala 305. | + | Wtorek, 15:00-16:30, sala 305. [W roku ak. 2020-2021 MS Teams]. |
- | Syllabus dostępny jest [[Media: 08_KODM_MET2018.pdf |'''tutaj''']] (zawiera propozycje tematów esejów zaliczeniowych). | + | Stary syllabus dostępny jest [[Media: 08_KODM_MET2018.pdf |'''tutaj''']]. |
+ | |||
+ | Nowy sylabus dostępny jest tutaj: [[Media: Sylabus_metalogika_2021.pdf | '''Nowy sylabus''']] (zawiera propozycje tematów esejów zaliczeniowych). | ||
==Prezentacje== | ==Prezentacje== | ||
Linia 36: | Linia 38: | ||
* [[Media: met06.pdf | Logiki abstrakcyjne]] | * [[Media: met06.pdf | Logiki abstrakcyjne]] | ||
+ | |||
+ | * [[Media: met07.pdf | Twierdzenia Lindströma]] | ||
+ | |||
+ | * [[Media: met08q.pdf | Uogólnione kwantyfikatory]] | ||
+ | |||
+ | * [[Media: met09.pdf | Uogólnione kwantyfikatory a sylogistyka]] | ||
+ | |||
+ | =Tematy esejów zaliczeniowych= | ||
+ | |||
+ | ==Eseje 2020/2021== | ||
+ | |||
+ | * Akcja w logice, czyli logika w akcji | ||
+ | |||
+ | * Logika niefregowska | ||
+ | |||
+ | * Logika modalna - od sylogizmów Arystotelesa do teorii gier | ||
+ | |||
+ | * Test Turinga - czym jest, jakie są jego wady oraz alternatywne propozycje? | ||
+ | |||
+ | * Historia wybranych systemów logik nieklasycznych | ||
+ | |||
+ | * Intuicje filozoficzne logiki trójwartościowej Jana Łukasiewicza | ||
+ | |||
+ | * Co to znaczy ''rozumieć''? | ||
+ | |||
+ | * Spojrzenie na semiotykę w ujęciu Kazimierza Ajdukiewicza | ||
+ | |||
+ | * Nominalizm a platonizm w sporze o istnienie bytów matematycznych | ||
+ | |||
+ | * Test Turinga - perspektywa historyczna i współczesne zastosowania | ||
+ | |||
+ | * Inteligencja wieloraka Gardnera a test Turinga | ||
+ | |||
+ | * Przegląd wybranych paradoksów matematycznych (i nie tylko) | ||
+ | |||
+ | * Luźny esej o dydaktyce matematyki ze szczyptą pojęcia rozumienia | ||
+ | |||
+ | ==Eseje 2018/2019== | ||
+ | |||
+ | * Test Turinga | ||
+ | |||
+ | * Co to znaczy rozumieć | ||
+ | |||
+ | * Inner cross-relations of Curry-Howard isomorphism | ||
+ | |||
+ | * Intuicje filozoficzne związane z powstaniem logiki trójwartościowej Jana Łukasiewicza | ||
+ | |||
+ | * Paradoks Banacha-Tarskiego | ||
+ | |||
+ | * Zarys i problemy trójwartościowej logiki Łukasiewicza Ł3 | ||
+ | |||
+ | * Implementacja formalizmów logicznych do programów komputerowych oraz weryfikacja poprawności działania systemów za pomocą metod logicznych | ||
+ | |||
+ | * Test Turinga – czym jest i jakie są jego wady? | ||
+ | |||
+ | * Czy test Turinga jest dobrym narzędziem do rozpoznawania silnej sztucznej inteligencji? | ||
+ | |||
+ | * Test Turinga – charakterystyka | ||
+ | |||
+ | * Zeno’s paradoxes and the birth of supertasks | ||
+ | |||
+ | * Krótkie wprowadzenie do trzech wybranych systemów logik nieklasycznych | ||
+ | |||
+ | * Czy metafora na zawsze jest metaforą? O trudności w odróżnianiu wyrażeń metaforycznych od dosłownych | ||
+ | |||
+ | * Przegląd wybranych kierunków w filozofii matematyki z przełomu XIX/XX wieku | ||
+ | |||
+ | * Metody usuwania antynomii logicznych | ||
+ | |||
+ | * Wybrane fragmenty z historii logiki temporalnej | ||
+ | |||
+ | * Test Turinga, czyli o inteligencji maszyn | ||
+ | |||
[[Category:Dydaktyka]] | [[Category:Dydaktyka]] |
Aktualna wersja
Spis treści |
CV | Badania | Posługa dydaktyczna | Publikacje | Teksty on line
[edytuj] Metalogika
Wykład fakultatywny, kognitywistyka UAM.
Semestr zimowy 2018-2019, Metalogika.
Wtorek, 15:00-16:30, sala 305. [W roku ak. 2020-2021 MS Teams].
Stary syllabus dostępny jest tutaj.
Nowy sylabus dostępny jest tutaj: Nowy sylabus (zawiera propozycje tematów esejów zaliczeniowych).
[edytuj] Prezentacje
[edytuj] Tematy esejów zaliczeniowych
[edytuj] Eseje 2020/2021
- Akcja w logice, czyli logika w akcji
- Logika niefregowska
- Logika modalna - od sylogizmów Arystotelesa do teorii gier
- Test Turinga - czym jest, jakie są jego wady oraz alternatywne propozycje?
- Historia wybranych systemów logik nieklasycznych
- Intuicje filozoficzne logiki trójwartościowej Jana Łukasiewicza
- Co to znaczy rozumieć?
- Spojrzenie na semiotykę w ujęciu Kazimierza Ajdukiewicza
- Nominalizm a platonizm w sporze o istnienie bytów matematycznych
- Test Turinga - perspektywa historyczna i współczesne zastosowania
- Inteligencja wieloraka Gardnera a test Turinga
- Przegląd wybranych paradoksów matematycznych (i nie tylko)
- Luźny esej o dydaktyce matematyki ze szczyptą pojęcia rozumienia
[edytuj] Eseje 2018/2019
- Test Turinga
- Co to znaczy rozumieć
- Inner cross-relations of Curry-Howard isomorphism
- Intuicje filozoficzne związane z powstaniem logiki trójwartościowej Jana Łukasiewicza
- Paradoks Banacha-Tarskiego
- Zarys i problemy trójwartościowej logiki Łukasiewicza Ł3
- Implementacja formalizmów logicznych do programów komputerowych oraz weryfikacja poprawności działania systemów za pomocą metod logicznych
- Test Turinga – czym jest i jakie są jego wady?
- Czy test Turinga jest dobrym narzędziem do rozpoznawania silnej sztucznej inteligencji?
- Test Turinga – charakterystyka
- Zeno’s paradoxes and the birth of supertasks
- Krótkie wprowadzenie do trzech wybranych systemów logik nieklasycznych
- Czy metafora na zawsze jest metaforą? O trudności w odróżnianiu wyrażeń metaforycznych od dosłownych
- Przegląd wybranych kierunków w filozofii matematyki z przełomu XIX/XX wieku
- Metody usuwania antynomii logicznych
- Wybrane fragmenty z historii logiki temporalnej
- Test Turinga, czyli o inteligencji maszyn