Matcog
From Zakład Logiki Stosowanej
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 18:03, 21 lut 2017 (edytuj) Pogonowski (Dyskusja | wkład) (→Tematy wykładów) ← Poprzednia edycja |
Wersja z dnia 07:24, 1 mar 2017 (edytuj) (undo) Pogonowski (Dyskusja | wkład) (→Tematy wykładów) Następna edycja → |
||
Linia 23: | Linia 23: | ||
==Tematy wykładów== | ==Tematy wykładów== | ||
- | * 0. [[Media: pozmat00.pdf | Wprowadzenie]] | + | * 0.1. [[Media: pozmat00.pdf | Wprowadzenie]] |
+ | * 0.2. [[Media: pozmat01.pdf | Wyobraźnia matematyczna]] | ||
* 1. Przełomowe idee w matematyce (do 1800 roku) | * 1. Przełomowe idee w matematyce (do 1800 roku) |
Wersja z dnia 07:24, 1 mar 2017
Spis treści |
CV | Badania | Posługa dydaktyczna | Publikacje | Teksty on line
Poznanie matematyczne
Planowany wykład fakultatywny dla studentów kognitywistyki UAM.
Syllabus
Tematy wykładów
- 0.1. Wprowadzenie
- 0.2. Wyobraźnia matematyczna
- 1. Przełomowe idee w matematyce (do 1800 roku)
- 2. Rewolucja strukturalna w wieku XIX
- 3. Informacja o wybranych działach matematyki współczesnej
- 4. Praktyka badawcza: ustalanie standardów
- 5. Praktyka badawcza: wyznaczanie granic badawczych
- 6. Praktyka badawcza: wielkie programy
- 7. Filozofia matematyki: stanowiska tradycyjne
- 8. Filozofia matematyki: odmiany empiryzmu
- 9. Filozofia matematyki: ontologia i epistemologia matematyki
- 10. Ujęcia kognitywne: zdolności numeryczne
- 11. Ujęcia kognitywne: matematyka ucieleśniona - ustalenia i hipotezy
- 12. Ujęcia kognitywne: matematyka ucieleśniona - polemika
- 13. Ujęcia kognitywne: matematyka osadzona w kulturze
- 14. Ujęcia kognitywne: matematyka, świat, umysł
- 15. Wyzwania dla dydaktyki matematyki