Victoria Kamasa - Socjolingwistyka
From Zakład Logiki Stosowanej
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 07:07, 26 kwi 2012 (edytuj) Kamasa (Dyskusja | wkład) (→SEMESTR LETNI) ← Poprzednia edycja |
Wersja z dnia 07:17, 26 kwi 2012 (edytuj) (undo) Kamasa (Dyskusja | wkład) (→SEMESTR LETNI) Następna edycja → |
||
Linia 20: | Linia 20: | ||
**[http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=soc17wierzbickazad-120327095451-phpapp02&stripped_title=soc17-wierzbicka-zad&userName=VictoriaKamasa Zadania do tekstu] | **[http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=soc17wierzbickazad-120327095451-phpapp02&stripped_title=soc17-wierzbicka-zad&userName=VictoriaKamasa Zadania do tekstu] | ||
*[http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=soc18jos-120327095509-phpapp02&stripped_title=soc18-jos&userName=VictoriaKamasa ''Tę żabę trzeba zjeść'' Językowy obraz żaby] | *[http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=soc18jos-120327095509-phpapp02&stripped_title=soc18-jos&userName=VictoriaKamasa ''Tę żabę trzeba zjeść'' Językowy obraz żaby] | ||
+ | **[http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=soc18joszad-120426024430-phpapp01&stripped_title=soc18-jos-zad&userName=VictoriaKamasa Zadania do tekstu] | ||
**[[Media:Socjo_Boroditsky.pdf|''Tekst na następne zajęcia - informacje, kto co czyta na końcu prezentacji'']] | **[[Media:Socjo_Boroditsky.pdf|''Tekst na następne zajęcia - informacje, kto co czyta na końcu prezentacji'']] | ||
*[http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=soc19borodicky-120426022112-phpapp01&stripped_title=soc19-borodicky&userName=VictoriaKamasa Język a myślenie. Czasy w chińskim] | *[http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=soc19borodicky-120426022112-phpapp01&stripped_title=soc19-borodicky&userName=VictoriaKamasa Język a myślenie. Czasy w chińskim] |
Wersja z dnia 07:17, 26 kwi 2012
Logika | Statystyka | Praktyczna metodologia... | Socjolingwistyka | Seminarium 2012
SOCJOLINGWISTYKA
SEMESTR LETNI
- Pidżin arabskiego
- Język-myśl-kultura
- Whorf - Uniwersum Indian
- Wierzbicka - Różne kultury, różne języki, różne akty mowy
- Tę żabę trzeba zjeść Językowy obraz żaby
- Język a myślenie. Czasy w chińskim
- Słowa między ludźmi
- [Nie myśl o słoniu!]
SEMESTR ZIMOWY
- Wprowadzenie
- Joshua A. Fismann Socjologia języka
- Uwagi i przemyślenia na temat współczesnej socjolingwistyki...
- Odmiany języka
- Socjolekt alumnów
- Socjolekt cyklistów
- W.Labov - Fonologiczne korelaty stratyfikacji społecznej
- Kod ograniczony i kod rozbudowany - teoria B. Bernsteina
- Zadania do tekstu
- Żartobliwa ilustracja po angielsku
- Tekst na następne zajęcia
- wszyscy - wprowadzenie i konkluzja
- Panie - charakterystyka poszczególnych pól leksyklanych
- Panowie - charakterystyka wyrażeń uznawanych za typowe ze względu na płeć
- Język kobiet i mężczyzn
- Zadania do tekstu
- Garść przykładowych tekstów o gwarach
[1][2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]
- Gwary
- Zadanie: na podstawie wybranego artykułu przedstaw wybraną gwarę wg porządku z zajęć
- Tekst na następne zajęcia
- Przedświąteczna przygoda leksykalna...
- Spotkania językowe
- Tekst na następne zajęcia
- Wszyscy: części 1,2,4,6
- Panie: części 3.1, 3.2, 3.3, 3.4,5
- Panowie: części 3.5, 3.6, 3.7,4
- Tekst na następne zajęcia