Victoria Kamasa - Socjolingwistyka
From Zakład Logiki Stosowanej
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 08:48, 14 mar 2012 (edytuj) Kamasa (Dyskusja | wkład) (→SEMESTR LETNI) ← Poprzednia edycja |
Wersja z dnia 15:04, 27 mar 2012 (edytuj) (undo) Kamasa (Dyskusja | wkład) (→SEMESTR LETNI) Następna edycja → |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
*[http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=soc15jzykkultura-myl-120302055514-phpapp02&stripped_title=soc15-jzyk-kultura-myl&userName=VictoriaKamasa Język-myśl-kultura] | *[http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=soc15jzykkultura-myl-120302055514-phpapp02&stripped_title=soc15-jzyk-kultura-myl&userName=VictoriaKamasa Język-myśl-kultura] | ||
**[[Media:Soc16_Whorf.pdf|''Tekst na następne zajęcia'']] | **[[Media:Soc16_Whorf.pdf|''Tekst na następne zajęcia'']] | ||
- | *[Whorf - Uniwersum Indian] | + | *[http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=soc16whorf-120327100101-phpapp01&stripped_title=soc16-whorf&userName=VictoriaKamasa Whorf - Uniwersum Indian] |
**[[Media:Soc17_Wierzbicka.pdf|''Tekst na następne zajęcia'']] | **[[Media:Soc17_Wierzbicka.pdf|''Tekst na następne zajęcia'']] | ||
- | *[Wierzbicka - Różne kultury, różne języki, różne akty mowy] | + | *[http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=soc17wierzbicka-120327095506-phpapp01&stripped_title=soc17-wierzbicka&userName=VictoriaKamasa Wierzbicka - Różne kultury, różne języki, różne akty mowy] |
**[http://www.lingwistyka.uni.wroc.pl/jk/JK-13/JK13-dabrowska.pdf ''tekst na następne zajęcia''] | **[http://www.lingwistyka.uni.wroc.pl/jk/JK-13/JK13-dabrowska.pdf ''tekst na następne zajęcia''] | ||
+ | **[http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=soc17wierzbickazad-120327095451-phpapp02&stripped_title=soc17-wierzbicka-zad&userName=VictoriaKamasa Zadania do tekstu] | ||
+ | *[http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=soc18jos-120327095509-phpapp02&stripped_title=soc18-jos&userName=VictoriaKamasa '''Tę żabę trzeba zjeść''' Językowy obraz żaby] | ||
===SEMESTR ZIMOWY=== | ===SEMESTR ZIMOWY=== |
Wersja z dnia 15:04, 27 mar 2012
Logika | Statystyka | Praktyczna metodologia... | Socjolingwistyka
SOCJOLINGWISTYKA
SEMESTR LETNI
- Pidżin arabskiego
- Język-myśl-kultura
- Whorf - Uniwersum Indian
- Wierzbicka - Różne kultury, różne języki, różne akty mowy
- Tę żabę trzeba zjeść Językowy obraz żaby
SEMESTR ZIMOWY
- Wprowadzenie
- Joshua A. Fismann Socjologia języka
- Uwagi i przemyślenia na temat współczesnej socjolingwistyki...
- Odmiany języka
- Socjolekt alumnów
- Socjolekt cyklistów
- W.Labov - Fonologiczne korelaty stratyfikacji społecznej
- Kod ograniczony i kod rozbudowany - teoria B. Bernsteina
- Zadania do tekstu
- Żartobliwa ilustracja po angielsku
- Tekst na następne zajęcia
- wszyscy - wprowadzenie i konkluzja
- Panie - charakterystyka poszczególnych pól leksyklanych
- Panowie - charakterystyka wyrażeń uznawanych za typowe ze względu na płeć
- Język kobiet i mężczyzn
- Zadania do tekstu
- Garść przykładowych tekstów o gwarach
[1][2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]
- Gwary
- Zadanie: na podstawie wybranego artykułu przedstaw wybraną gwarę wg porządku z zajęć
- Tekst na następne zajęcia
- Przedświąteczna przygoda leksykalna...
- Spotkania językowe
- Tekst na następne zajęcia
- Wszyscy: części 1,2,4,6
- Panie: części 3.1, 3.2, 3.3, 3.4,5
- Panowie: części 3.5, 3.6, 3.7,4
- Tekst na następne zajęcia