Victoria Kamasa - Dydaktyka
From Zakład Logiki Stosowanej
CV | Badania | Dydaktyka | Publikacje | Teksty on line
Spis treści |
Zajęcia 2010-2011
Naukoznawstwo
- 3 pytania o naukoznawstwo
- Obiektywizm w nauce.
- Założenia filozoficzne w nauce.
- Językowy obraz świata i kultura. Zarys koncepcji badawczej. Tekst na następne zajecia.
- Założenia metodologiczne a praktyka.
- Badania ilościowe a badania jakościowe.
- Paradygmat.
PARADYGMATY W JĘZYKOZNAWSTWIE:
- Strukturalizm - dr Konrad Juszczyk
- Generatywizm - mgr Agnieszka Czoska.
- Kognitywizm - dr Konrad Juszczyk
Filozofia z elementami logiki
WYNIKI KOLOKWIUM:
- Grupa A (środa 8.00)
- Grupa D (czwartek 15.30)
- Tautologie, kontrtautologie i zbiory zdań semantycznie sprzecznych w KRZ
- Wnioskowanie w KRZ
- Sylogizmy.
- Wnioskowania niededukcyjne. Błędy we wnioskowaniach.
- Ocena argumentacji. Wnioskowania konwersacyjne.
- Dowodzenie, sprawdzanie, wyjaśnianie.
ZADANIA:
- Zadania - KRZ
- Zadania - sylogizmy
- Wnioskowania niededukcyjne. Zadania.
- Dowodzenie, sprawdzanie, wyjaśnianie. Zadania.
Statystyka
- Sylabus
- Wprowadzenie
- Statystyka opisowa. Rozumienie danych.
- Statystyka indukcyjna. Rozumienie danych.
- Wyniki kolokwium.
- Etapy procesu badawczego.
- Problem badawczy, eksplikacja, operacjonalizacja, przygotowanie narzędzi, pilotaż.
- Zmienne.
- Dobór próby.
- Prezentacja danych
- Analiza jednozmiennowa
- Informacje o projektach
REMAT+ - spotkania dla doktorantów
- Bruner - Ontogeneza aktów mowy.
- Bruner - prezentacja
- P.Boudrieu - Language and symbolic power. Fragment
- Pierre Baourdieu - prezentacja
- Daniel L. Everett -Cultural Constraints on Grammar and Cognition in Piraha (pierwsze 14 stron :))
następne spotkania
- 13.01
- 20.01