Victoria Kamasa - Dydaktyka
From Zakład Logiki Stosowanej
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 12:42, 11 sty 2011 (edytuj) Kamasa (Dyskusja | wkład) (→REMAT+ - spotkania dla doktorantów) ← Poprzednia edycja |
Wersja z dnia 12:45, 14 sty 2011 (edytuj) (undo) Kamasa (Dyskusja | wkład) (→REMAT+ - spotkania dla doktorantów) Następna edycja → |
||
Linia 67: | Linia 67: | ||
*[http://www.icsi.berkeley.edu/~kay/Everett.CA.Piraha.pdf ''Daniel L. Everett'' -Cultural Constraints on Grammar and Cognition in Piraha (pierwsze 14 stron :))] | *[http://www.icsi.berkeley.edu/~kay/Everett.CA.Piraha.pdf ''Daniel L. Everett'' -Cultural Constraints on Grammar and Cognition in Piraha (pierwsze 14 stron :))] | ||
*[[Media: CLLT.2009.pdf| ''STEFANIE WULFF'' - Converging evidence from corpus and experimental data to capture idiomaticity]] | *[[Media: CLLT.2009.pdf| ''STEFANIE WULFF'' - Converging evidence from corpus and experimental data to capture idiomaticity]] | ||
+ | * [[Media: Daye-1.pdf| ''D. D. Daye'' - "Some Epistemologically Misleading Expressions: <<Inference>> and <<Anumaana>>, <<Perception>> and <<Pratyaksa>>"]] | ||
'''następne spotkania''' | '''następne spotkania''' | ||
- | * 13.01 | ||
* 20.01 | * 20.01 | ||
+ | |||
+ | '''ankietka dotycząca terminu w drugim semestrze''' | ||
==Archiwum== | ==Archiwum== |
Wersja z dnia 12:45, 14 sty 2011
CV | Badania | Dydaktyka | Publikacje | Teksty on line
Spis treści |
Zajęcia 2010-2011
Naukoznawstwo
- 3 pytania o naukoznawstwo
- Obiektywizm w nauce.
- Założenia filozoficzne w nauce.
- Językowy obraz świata i kultura. Zarys koncepcji badawczej. Tekst na następne zajecia.
- Założenia metodologiczne a praktyka.
- Badania ilościowe a badania jakościowe.
- Paradygmat.
PARADYGMATY W JĘZYKOZNAWSTWIE:
- Strukturalizm - dr Konrad Juszczyk
- Generatywizm - mgr Agnieszka Czoska.
- Kognitywizm - dr Konrad Juszczyk
Filozofia z elementami logiki
WYNIKI KOLOKWIUM:
- Grupa A (środa 8.00)
- Grupa D (czwartek 15.30)
- Tautologie, kontrtautologie i zbiory zdań semantycznie sprzecznych w KRZ
- Wnioskowanie w KRZ
- Sylogizmy.
- Wnioskowania niededukcyjne. Błędy we wnioskowaniach.
- Ocena argumentacji. Wnioskowania konwersacyjne.
- Dowodzenie, sprawdzanie, wyjaśnianie.
ZADANIA:
- Zadania - KRZ
- Zadania - sylogizmy
- Wnioskowania niededukcyjne. Zadania.
- Dowodzenie, sprawdzanie, wyjaśnianie. Zadania.
Statystyka
- Sylabus
- Wprowadzenie
- Statystyka opisowa. Rozumienie danych.
- Statystyka indukcyjna. Rozumienie danych.
- Wyniki kolokwium.
- Etapy procesu badawczego.
- Problem badawczy, eksplikacja, operacjonalizacja, przygotowanie narzędzi, pilotaż.
- Zmienne.
- Dobór próby.
- Prezentacja danych
- Analiza jednozmiennowa
- Informacje o projektach
- Zmienne.
REMAT+ - spotkania dla doktorantów
- Bruner - Ontogeneza aktów mowy.
- Bruner - prezentacja
- P.Boudrieu - Language and symbolic power. Fragment
- Pierre Baourdieu - prezentacja
- Daniel L. Everett -Cultural Constraints on Grammar and Cognition in Piraha (pierwsze 14 stron :))
- STEFANIE WULFF - Converging evidence from corpus and experimental data to capture idiomaticity
- D. D. Daye - "Some Epistemologically Misleading Expressions: <<Inference>> and <<Anumaana>>, <<Perception>> and <<Pratyaksa>>"
następne spotkania
- 20.01
ankietka dotycząca terminu w drugim semestrze