Met
From Zakład Logiki Stosowanej
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 20:09, 17 lis 2020 (edytuj) Pogonowski (Dyskusja | wkład) (→Metalogika) ← Poprzednia edycja |
Wersja z dnia 21:47, 5 cze 2022 (edytuj) (undo) Pogonowski (Dyskusja | wkład) (→Tematy esejów zaliczeniowych) Następna edycja → |
||
Linia 44: | Linia 44: | ||
=Tematy esejów zaliczeniowych= | =Tematy esejów zaliczeniowych= | ||
+ | |||
+ | ==Eseje 2020/2021== | ||
+ | |||
+ | * Akcja w logice, czyli logika w akcji | ||
+ | |||
+ | * Logika niefregowska | ||
+ | |||
+ | * Logika modalna - od sylogizmów Arystotelesa do teorii gier | ||
+ | |||
+ | * Test Turinga - czym jest, jakie są jego wady oraz alternatywne propozycje? | ||
+ | |||
+ | * Historia wybranych systemów logik nieklasycznych | ||
+ | |||
+ | * Intuicje filozoficzne logiki trójwartościowej Jana Łukasiewicza | ||
+ | |||
+ | * Co to znaczy ''rozumieć''? | ||
+ | |||
+ | * Spojrzenie na semiotykę w ujęciu Kazimierza Ajdukiewicza | ||
+ | |||
+ | * Nominalizm a platonizm w sporze o istnienie bytów matematycznych | ||
+ | |||
+ | * Test Turinga - perspektywa historyczna i współczesne zastosowania | ||
+ | |||
+ | * Inteligencja wieloraka Gardnera a test Turinga | ||
+ | |||
+ | * Przegląd wybranych paradoksów matematycznych (i nie tylko) | ||
+ | |||
+ | * Luźny esej o dydaktyce matematyki ze szczyptą pojęcia rozumienia | ||
==Eseje 2018/2019== | ==Eseje 2018/2019== |
Wersja z dnia 21:47, 5 cze 2022
Spis treści |
CV | Badania | Posługa dydaktyczna | Publikacje | Teksty on line
Metalogika
Wykład fakultatywny, kognitywistyka UAM.
Semestr zimowy 2018-2019, Metalogika.
Wtorek, 15:00-16:30, sala 305. [W roku ak. 2020-2021 MS Teams].
Syllabus dostępny jest tutaj (zawiera propozycje tematów esejów zaliczeniowych).
Prezentacje
Tematy esejów zaliczeniowych
Eseje 2020/2021
- Akcja w logice, czyli logika w akcji
- Logika niefregowska
- Logika modalna - od sylogizmów Arystotelesa do teorii gier
- Test Turinga - czym jest, jakie są jego wady oraz alternatywne propozycje?
- Historia wybranych systemów logik nieklasycznych
- Intuicje filozoficzne logiki trójwartościowej Jana Łukasiewicza
- Co to znaczy rozumieć?
- Spojrzenie na semiotykę w ujęciu Kazimierza Ajdukiewicza
- Nominalizm a platonizm w sporze o istnienie bytów matematycznych
- Test Turinga - perspektywa historyczna i współczesne zastosowania
- Inteligencja wieloraka Gardnera a test Turinga
- Przegląd wybranych paradoksów matematycznych (i nie tylko)
- Luźny esej o dydaktyce matematyki ze szczyptą pojęcia rozumienia
Eseje 2018/2019
- Test Turinga
- Co to znaczy rozumieć
- Inner cross-relations of Curry-Howard isomorphism
- Intuicje filozoficzne związane z powstaniem logiki trójwartościowej Jana Łukasiewicza
- Paradoks Banacha-Tarskiego
- Zarys i problemy trójwartościowej logiki Łukasiewicza Ł3
- Implementacja formalizmów logicznych do programów komputerowych oraz weryfikacja poprawności działania systemów za pomocą metod logicznych
- Test Turinga – czym jest i jakie są jego wady?
- Czy test Turinga jest dobrym narzędziem do rozpoznawania silnej sztucznej inteligencji?
- Test Turinga – charakterystyka
- Zeno’s paradoxes and the birth of supertasks
- Krótkie wprowadzenie do trzech wybranych systemów logik nieklasycznych
- Czy metafora na zawsze jest metaforą? O trudności w odróżnianiu wyrażeń metaforycznych od dosłownych
- Przegląd wybranych kierunków w filozofii matematyki z przełomu XIX/XX wieku
- Metody usuwania antynomii logicznych
- Wybrane fragmenty z historii logiki temporalnej
- Test Turinga, czyli o inteligencji maszyn